четвртак, 22. новембар 2012.

PODSEĆANJE...ČOVEK KOJI JE DOŠAO S NEBA, BOŽANSKI UČITELJ SATJA SAI BABA



                                    
                                       »MOJ ŽIVOT JE MOJA PORUKA«
                                                   
                                  
                               
            »...S ulice u laboratoriju, iz laboratorije pred stopala najvećeg mistika svih vremena. To je bilo moje putovanje, prekrasno putovanje, prepuno nezaboravnih boja, prizora teskobe i neopisivih osećaja. Kada sam stigao na obalu, nakon što sam prešao olujni okean u kojem je svaki talas pretio da me ponovo baci u duboko more ili u najdublje ponore života, zastao sam kako bih upio toplinu sunca koje se pomaljalo na obzorju, dok je lahor pevušio među listovima kokosove palme. Činilo mi se da sam i ja kokos koga su talasi naneli na ovu poslednju obalu sveta. Tamo, na tom pesku, otvorio sam  oči i video Kreaciju, spoznao život, shvatio samoga sebe. San se završio, bitka vođena protiv gigantskih talasa očajanja je završena. Rađala se zora...Jata ptica su brazdala nebo obojeno nežnošću božanskog kista. Um se rastakao i postajao ova obala, ovo more, ovo nebo i ovo sunce, i mešao se s bojama i tonovima koje je slikao vetar. Stigao sam do stopala Sai Babe, Učitelja sveta, utelovljenja Kosmičke Svesti. Učitelj je bio tamo i čekao. Čekao me dugo, još otkad sam bio dečak. Možda je čekao od pamtiveka.
            »Sada si došao. Ne strepi više. Čekao sam te. Dugo sam te čekao. Sada si ovde, u Mom naručju. Nemaš više čega da se bojiš.«
            Moja jedra su stigla u sigurnu luku. Bila su otrcana, prljava i jedva su donela ovu ljusku do poslednje obale. Vesla su se slomila, kormilo više nije slušalo, ali samilosni vetar doneo me ovamo. Upravo ovamo. Samo ovamo. Bio sam umoran, povređen, ali u meni je bilo još suza da isplačem svoju sreću, svoje veselje što sam susreo svoje Sopstvo, najlepši i najuzbudljiviji deo mene, a ponovo sam ga našao u Njemu, u onoj masi crne kose koja se činila kao posledica eksplozije neke granate. U te oči, pune ljubavi, potonuo sam da bih mogao da živim.
             Takav je bio susret sa Učiteljem. Nebesa su se otvorila, zvona su se oslobodila, mora umirila, a urlik vetra je postao najlepša simfonija koju su nebo i zemlja ikada čuli.«
                                                          (naučnik, dr Đankarlo Rozati) 



                                             ( sa proslave Božića u Putapartiju )
                             
                              KO JE SATJA SAI BABA?

          »Moje postojanje je nedokučivo, ono će ostati nedokučivo ne samo danas, nego još hiljadu godina, čak iako se ovih hiljadu godina iskoristi i provede u pasioniranim istraživanjima svih ljudi na svetu zajedno.  Moju energiju, Moju moć, Moju tajnu ne može da shvati niko ko pokušava da to učini, ma koje vreme da tome posveti i ma kojim sredstvima to činio.
         Ne treba da traćite vreme pokušavajući da otkrijete Mene i Moju prirodu. Shvatite ono što poučavam, a ne Onoga ko je Učitelj, jer Ja sam izvan dohvata vašeg intelekta i moći poimanja. Razumećete Me jedino kroz Moje delovanje.
          Moje ime je Istina, Moj nauk je Istina, Moj put je Istina. Ja sam Istina. Istina je ono čemu vas učim. Ispravno postupanje je ono što Ja činim, Mir je ono što Ja jesam, LJUBAV je Moje biće.«
          On je govorio: »MOJ ŽIVOT JE MOJA PORUKA«.  O tome će najbolje svedočiti dela koja je ostavio iza Sebe.

                         »Po delima njihovim prepoznaćete ih...«

          Satja Sai Baba ostvario je u istoriji do sad nezabeležen monumentalni projekat kao pomoć društvu – delo takvog obima i kvaliteta da premašuje poduhvate bilo koje privatne organizacije. On je rekao da tri stvari moraju biti besplatne za svakog čoveka: OBRAZOVANJE, ZDRAVSTVO I VODA. Zbog toga je podigao škole, koledže, studentske i đačke domove, muzeje i Univerzitet (čiji je bio rektor), koji su BESPLATNI, a imaju izuzetno visok standard profesionalnosti. Zatim nekoliko bolnica, među njima dve Super-specijalističke, takođe BESPLATNE, čak i kada se radi o najskupljim operacijama (srca, bubrega). Prva bolnica je otvorena 1991., u Putapartiju, a druga deset godina kasnije u Bangaloreu. Gradnja treće super-specijalističke bolnice je u toku.


                                    
                                            (Super specijalistička bolnica u Putaptariju)

          Blizu 1000 sela (gotovo dva miliona ljudi) je dobilo pitku vodu,  s  brojnim bunarima i prečišćivačima vode. Projekat je započet 1995 i završen za neverovatnih šest meseci.  Obavljen je još jedan golemiji projekat – snabdevanje pitkom vodom grada Madrasa, projekat koji je indijska vlada uzaludno pokušavala da ostvari.  Sve ove projekte su po njihovom završetku svečano otvarali premijeri i predsednici Indije. Jedan od vodećih  svetskih arhitekata, koji je godine 1991, bio glavni projektant veličanstvene Super-specijalističke bolnice u Putapartiju, profesor Keit Kričlou, izjavio je da bi podizanje takvog graditeljskog čuda u Americi ili u Engleskoj, trajalo oko sedam godina. Dok je bolnica u Putapartiju sagrađena, opremljena i počela sa radom za neverovatnih šest  meseci! Sai Baba je rekao da bolnica pripada svima i da je podignuta sa plemenitim ciljem služenja čovečanstvu koje pati.
           Osim spomenutih veleprojekata, Sai Babini studenti preuzeli su brigu za nekoliko hiljada okolnih sela, snabdevajući stanovnike hranom, odećom i lekovima. Takođe je podignut dom za nezbrinutu decu, itd...itd... Po prvi put je jedna humanitarna organizacija sprovela ovako značajan infrastrukturni projekat bilo gde u svetu. Nije čudo što je Satja Sai Baba vrlo ugledna ličnost u Indiji i što je sahranjen sa najvišim državnim počastima. U državi Andra Pradeš, u kojoj je rođen,  proglašena je trodnevna žalost, a u celoj Indiji jednodnevna.  Doneta je odluka da i svake naredne godine, taj dan Njegovog odlaska sa sveta bude dan žalosti u Indiji.                                   
                            

          »Neće vam se suditi po veri koju ispovedate, ili po etiketi koju nosite, ili prema parolama koje uzvikujete, već po delima vašim. 
           Držaćete se Moje poruke ako živite tako da vaš život oličava spokoj, hrabrost, poverenje i spremnost da pomažete onima koji su u nevolji, jer to je ono čime vas Moj život nadahnjuje.« (Baba).
            Govoriti o Sai Babi znači govoriti o ljubavi i samima sebi,  govoriti o životu i kreaciji, ni o čemu i svačemu.

          »Pustite da postoje različite vere. Pustite ih da procvetaju. Neka se o slavi Boga peva na svim jezicima i melodijama. To bi trebalo da bude ideal. Poštujte razlike među verama i smatrajte ih vrednim dok god ne guše plamen jedinstva. Nisam došao s namerom da propagiram bilo koju veru ili sektu, ili razlog svog dolaska, niti zato da skupljam sledbenike za bilo koje učenje. Došao sam da upalim svetiljku Ljubavi u vašim srcima...Došao sam da vam govorim o univerzalnoj sjedinjujućoj veri, o putu Ljubavi, o dužnosti da volite, da verujete da su sva srca pokrenuta od Jednog i Jedinog Boga, da sve vere slave Jednog i Jedinog Boga. Razvijajte taj stav jedinstva među ljudima svih vera, svih zemalja i svih kontinenata. To je PORUKA LJUBAVI koju donosim.«           
                                          
            U skladu s hinduističkim mišljenjem, na Zemlji,  tokom njene duge istorije, postojalo je mnoštvo prosvetljenih ljudi. Znani su kao sveci, proroci, Božji poslanici. Svi su oni bili svesni, do nekog nivoa, svoje istovetnosti sa Bogom. Indijski sveti spisi jasno su naznačili da se božanski zraci razlikuju po jačini svetlosti, a takođe i po njihovom uticaju na sudbinu čovečanstva. Svako od njih ima vrlo važan zadatak, a to je usmeravanje čovečanstva prema istini i pravdi. U tom blistavom mnoštvu samosvesnih Učitelja, s vremena na vreme se pojavljuje PUNI AVATAR. On je evolucijski Avatar koji dolazi u pravi trenutak da podari čovečanstvu veliki podsticaj napred u njegovoj evoluciji. Trenutak dolaska Avatara se podudara sa specifičnom situacijom u kojoj prevladavaju negativne sile i kada čovečanstvu preti velika destrukcija. Tada Avatar pomaže čoveku da prebrodi najžešće krize i omogućuje mu da iz patnji kroz koje prolazi izvuče pouke i započne novi put. Jedino je Božja ruka ta, koja je u mogućnosti da spase brod čovečanstva od stena destrukcije i uputi ga ka sigurnijem, pravom putu Istine i Ljubavi.
           U indijskim spisima, Avatar doslovno znači »Silazak Božanstva u vidljivom obliku.« Satja Sai Baba je Kalki Avatar, u svetim spisima najavljen i opisan kao »Vođa koji dolazi na belom konju.«
            Avatar poseduje apsolutnu kontrolu nad fizičkim telom, nad psihičkim sposobnostima i kontrolu nad svim elementima prirode, ili jednostavnije rečeno – On je svemoćan, sveznajući i svudprisutan.
            Bezbrojna su čuda koja je On činio. To su materijalizacije, dematerijalizacije,  transformacije i transmutacije, umnožavanje hrane, isceljivanje svih bolesti i natprirodni hirurški zahvati, kao i dizanja iz mrtvih.  Ali moći koje je On posedovao nisu rezultat provođenja bilo koje vežbe, već su urođene  (prisustvovala  sam jednom čudu, 14.11.1990., kada je zaustavio kišu u trenu, pokretom ruke, koja je lila kao iz kabla, bila je bukvalno »provala oblaka«. To je bilo čudo neviđeno.)


           »Moje materijalizacije i ozdravljenja koja činim nisu ni jeftini trikovi ni sidhiji (stečene moći). Te sidhi moći može postići svako ko sledi određenu disciplinu ili provodi joga vežbe. Ali Moja moć da štitim, lečim i spašavam ljude i materijalizujem predmete dolazi direktno od Boga, i nju može imati isključivo Avatar. Takva se moć ne može postići ni duhovnim tehnikama, ni darovanjem, nego proističe direktno iz kosmičke moći. Meni nije potrebno da naređujem nevidljivim duhovima, jer sama Moja božanska volja materijalizuje predmete. Ja sam sve, svugde, sveznajući, svemoćni, i  svudprisutan. Sve što poželim trenutno se ostvaruje. Vi ih nazivate čudima, ali za Mene to je samo Moj put i deo Moga postojanja.

         NAJVEĆE ČUDO JE LJUBAV. LJUBAV JE MOJE BIĆE.  LJUBAV JE BOG. BOG JE LJUBAV. ŽIVITE U LJUBAVI.

             U sam osvit zore, najsvetije doba dana, kada se na istočnom horizontu uzdizalo Sunce, 23.11.1926.godine,  rodio se Avatar našeg vremena Satja Sai Baba.

          »Došao sam da ispišem Zlatno poglavlje u istoriji čovečanstva. Poglavlje, u kojem će laž izgubiti bitku sa istinom, i vrlina zavladati. Karakter će tada postati čovečija moć, a ne znanje, veština ili bogatstvo. Mudrost će biti ustoličena u skupštinama svih naroda.Uspostavljanje pravednosti to je Moj cilj. Nauk o ispravnosti, širenje ispravnosti to je predmet Moga bavljenja.«
        
           Satja Sai Baba se rodio u malom selu Putaparti, u državi Andra Pradeš, u južnoj Indiji. Majka mu je bila vrlo pobožna žena, Išvarama (u prevodu božanska majka) koja je već imala jednog sina i dve kćeri. Pridržavala se strogih zaveta, kako bi zadobila blagoslov Gospoda da rodi još jednog sina.
           Jednog jutra, dok je uzimala vodu s izvora, pojavila se velika blistava plava »lopta« koja se kotrljala prema njoj, i na kraju stopila sa njom. To je bio trenutak začeća – Božanski princip stavio je na Sebe »odeću ljudskog tela«. Detetu su dali ime Satjanarajana (Satja znači Istina, a Narajana – Onaj koji je Veran), zbog Išvaramine odanosti indijskom Bogu Višnuu. Još kao beba, Satja je pokazivao svoju božanstvenost – blistavu svetleću auru.
           Kako je rastao, pokazivao je sve više ljubavi prema celom svetu. On je bio jedini vegetarijanac u porodici. Uvek se držao podalje od mesta na kojima su ljudi ubijali ili mučili svinje, ovce, stoku ili perad. Izbegavao je da jede iz posuđa u kojem se kuvalo meso životinja ili peradi.  Kada bi ukućani odabrali neku perad koja će im poslužiti kao hrana za ručak, mali Satja bio pojurio prema životinji i privio je na grudi milujući je. Decu s kojom se družio, učio je da žive u nenasilju i istini. Uvek ih je opominjao, pa su Ga već tada nazivali Učiteljem. Bio je bezgranično milostiv i ljubazan u ophođenju. Kući bi dovodio prosjake i hranio ih, a sam bi ostajao bez obroka, tvrdeći da je njegov želudac pun.  U školi je bio čudo od deteta. Bio je omiljen među decom, jer im je često »ni iz čega« materijalizovao olovke, naliv pera, beležnice, slatkiše i voće. Već tada je vešto komponovao pesme u slavu Boga, pisao predstave sa religioznim i moralnim poukama. Bio je izvanredan učenik. Kada je imao šest godina nazvali su ga »onaj koji poznaje Boga«. Imao je sposobnost predviđanja događaja, znao je prošlost, pronalazio izgubljene predmete i ljudima čitao misli. Brojnim čudima pripremao je svoju porodicu i ljude u selu da shvate misiju zbog koje je došao.
          U svojoj četrnaestoj godini, objavio je: »Ja sam Sai Baba. Došao sam da vas štitim od svih nevolja.« (»Sa« znači božanski, »Ai«  majka, a Baba otac).  Odrekao se svih porodičnih veza i najavio da pripada svetu i da će živeti i raditi samo za svoje poklonike.  Napustio je kuću i preselio se u obližnji vrt (od koga je kasnije napravljen ašram), gde je učio ljude molitvama i pevanju duhovnih pesama. Kasnije je podignuta nadstrešnica za one koji su se tu okupljali, i to je postalo mesto hodočašća za ljude iz okolnih sela i gradova. Godine 1949., sagrađen je ašram pod imenom Prašanti Nilajam (boravište božanskog mira), koji i danas postoji.  To postaje glavno središte Babinog javnog delovanja u kome se okupljaju ljudi iz celog sveta, svih kultura i religija.
         Kasnije, Satja Sai Baba je osnovao u Indiji  BESPLATNE  škole, koledže, Univerzitet. On sam je bio rektor Univerziteta. Njegov način obrazovanja, koji objedinjuje nauku i duhovnost, Njegovo učenje o ljudskim vrednostima: istini, ispravnom ponašanju, miru, ljubavi i nenasilju, PREOBRAZIO JE OBRAZOVNI SISTEM U INDIJI, A KOJI SE ŠIRI CELIM SVETOM.
     
        »Moja misija došla je do tačke kada svako od vas ima pred sobom zadatak. Ova planeta ima svoju svrhu u velikoj galaksiji u kojoj se nalazi. Ta se svrha sada razotkriva pred vašim očima. Pozivam sve vas da zračite pobožnošću oko sebe, tako da njena nevidljiva sila obavije svakoga ko uđe u vašu putanju. Dopustite sebi da tu čistoću, što izvire iz vašeg srca, uputite svim ljudskim bićima i svim dragim stvorenjima, i ne posežite za plodovima svojih dela. Znajte da sam Ja u vama i izvan vas. Budite uvek čista srca i duše, i čovečanstvo će još za vašeg života poprimiti od vas jedinstvene osobine. I drugi će mi se pridružiti u ovoj misiji, kada ih privučem Sebi. Približava se vreme kada će celo čovečanstvo živeti u skladu. To će vreme nastupiti brže nego što mislite. Ali pre nego što stigne, budite spremni na sve što bude potrebno da svakom živom biću razotkrijete pravu svrhu postojanja. I dok svako od vas bude izvršavao svoj tihi zadatak, Ja ću vas prigrliti u svoje Srce i vaša će duša biti uzdignuta, a vaše će oči otkriti Moju prisutnost u njoj.«
           On nas savetuje: »Ljudsko biće bi trebalo da zasija ljudskim osobinama. Danas nailazimo da ljubomora i mržnja igraju đavolsku igru po celom svetu. Ljudi u kojima je ljubomora i mržnja, kroče stazom zla i sebi donose uništenje.  Kada se suočite sa problemima i teškoćama ne bi trebalo da se uzbudite i postanete žrtve depresije koja je znak slabosti. U takvoj situaciji bi trebalo da u igru uključite toleranciju i stav praštanja, i ne bi trebalo da se uzbudite i pustite da se u vama pojave ljutnja, mržnja i osveta. Vi ste otelotvorenje snage, a ne slabosti, stoga u trenucima očaja treba da budete ispunjeni osećajem trpeljivosti i da budete spremni da opraštate i zaboravite. Ta osobina, OPRAŠTANJE, je za ljudsko biće NAJVEĆA MOĆ. Ako čovek izgubi ovu dragocenu osobinu u njemu preovlađuje demonsko. Opraštanje je istina, opraštanje je ispravno postupanje, opraštanje je nenasilje, zadovoljstvo, saosećanje, opraštanje  je sve na svetu. Samo za osobu koja poseduje sposobnost praštanja, može se reći da ima dar svete LJUBAVI.«

                        SAI  O ISUSU

          Sai Baba kaže: »Istinski ste Hrišćani samo onda kada živite u skladu s Hristovim učenjima i praktikujete ih u svakodnevnom životu. Kad biste sledili bar dve Njegove zapovesti, to bi bilo dovoljno.«
           Božić i Badnje veče se u Babinom ašramu slave svake godine. On često razgovara sa grupicama Hrišćana i ukazuje im na značaj Hristovog učenja:
          » Prizovite u svoj um reči koje je Hrist izgovorio, savete koje je ponudio, upozorenja koja je dao, i odlučite da usmerite svoj svakodnevni život na Put koji je On utro. Njegove se reči moraju urezati u vaša srca, a vi morate da odlučite da sprovodite u delo sve ono što je On govorio.«
            Kamen temeljac Sai Babinog učenja može se sabrati u jednu reč LJUBAV.  »BUDI LJUBAV, ŽIVI LJUBAV, ŠIRI LJUBAV. TO JE PUT DO BOGA.«
            Satja Sai Baba,  veliki božanski Učitelj, napustio je svoje fizičko telo, na Uskrs, 24.4.2011. i za sobom je ostavio dubok neizbrisiv trag u milionima srca Njegovih poklonika.  Njegovo telo nije spaljeno prema indijskom običaju, jer se ovakvo sveto telo nikada ne spaljuje. Njegova prisutnost u prostoru gde telo počiva (na istom mestu gde je uvek sedeo i blagosiljao poklonike) zrači i dalje beskrajnom energijom, i dalje donosi dobrobit čitavom svom okruženju.
             »Kada vam poraz i razočarenje pogledaju u lice, ne dozvolite slabosti i utučenosti da pobede. Ne mislite o sebi kao slabim i beskorisnim. Morate da imate čelične mišiće i gvozdene živce, jer tek tada će vaša odlučnost rezultovati potrebnom smelošću i pobediti njenu suprotnost. Na duhovnom polju budite kao lavovi, vladajte nad šumom osećaja, krećite se bez straha, s verom u pobedu. Budite uvereni da ste besmrtni duh, neuništiv, svet, čist i božanski. To će vam dati nepokolebljivu hrabrost i snagu.«

Olga Milošević